Endnu en dejlig morgen med morgenmad serveret ude på vores altan.

I dag havde vi besluttet os for at få set mere af den sydlige del af Santorini, så vi valgte at leje en bil. En af de fede ting ved at bo på et lækkert hotel, er at de kan arrangere en masse ting for en! Så hotellet ringede og arrangerede det hele, og vores Nissan stod klar 5 min. efter bestilling.

2014-10-18-10.30.52

Først kørte vi til Akrotiri, som er en gammel by de har gravet frem fra ruinerne, efter et vulkanudbrud.

_MG_8844 _MG_8858 _MG_8846

Derefter kørte vi til Red beach. Det var åbenbart hotspot for asiatere for alle steder var der mange kinesere. Stranden var fin, men vi var der kun nogle minutter, da vi ikke havde badetøj med alligevel.

Untitled_Panorama1

Vi kørte videre på snoede veje indtil vi kom til Perissa strand og by. Lidt turistet, men et fint sted.Vi var ude at soppe lidt rundt i i det lækre vand, og fandt også et par strandstole vi kunne slænge os på.

Untitled-1_MG_8896Untitled-1

Vi spiste også hernede ved stranden hos en ejer med hunde der rendte rundt og tiggede. De var mega søde.

Denne dag var i øvrigt meget varm, til trods for at datoen siger midt oktober! Lækkert! Så man kan altså godt komme til forholdsvis varme steder i oktober måned, selvom uden den lange flyvetur fra Danmark.

Vi kørte lidt videre rundt i bakkeområder, og tog en smuttur til Kamari, hvilket er en anden turistet strand/ by.
Herefter tog vi hjem, og badede i poolen.

Vi tog derefter taxa ind til Fira, hvor vi fandt en skøn restaurant med fantastisk udsigt.
Den lidt høje pris på mad var det hele værd. Det var så smukt at se solen gå ned, og se farverne på husene ændrer sig.
Man kan godt forstå hvorfor folk siger, at i Santorini skal man se solnedgangen!

Untitled-1_MG_9009Untitled-1Untitled_Panorama3

Vi tog til sidst ind på en engelsk pub og fik et par øl, samt på et drinksted med en fantastisk Lemon Pie drink.